Tutaj powinien być opis

Klub Młodego Programisty

Klub Młodego Programisty zaprasza uczniów Państwa szkoły do
wspólnej nauki programowania w języku Scratch. Kursy zostały
przygotowane w taki sposób, aby mogły być realizowane przez
nauczycieli zarówno w szkole, np. na zajęciach informatyki,
zintegrowanych lub dodatkowych, jak i w ramach nauki zdalnej. Prosimy o
przekazanie nauczycielom informacji o możliwości skorzystania z
materiałów edukacyjnych, które w kreatywny i twórczy sposób uczą
kodowania.

Programowanie w Scratch

Kursy programowania w Scratch z Klubem Młodego Programisty to łącznie
16 spotkań dedykowanych uczniom klas 1–3 i 4–6 szkół
podstawowych, które pozwolą w ciekawy sposób rozpocząć przygodę z
programowaniem. Nie trzeba być nauczycielem informatyki ani posiadać
specjalistycznej wiedzy, żeby wykorzystywać kurs na zajęciach
dydaktycznych lub dodatkowych. Dla nauczycieli przygotowaliśmy
poradniki metodyczne ułatwiające przeprowadzenie i omówienie kursów,
a dla dzieciaków – ciekawe zajęcia, na których stworzą swoje
pierwsze programy czy gry zręcznościowe.

Od czego zacząć?

Jeśli jesteś nauczycielem i chcesz, żeby Twoi uczniowie wzięli
udział w naszych kursach, wejdź na platformę OSE IT Szkoła [1] i
załóż konto [2]. Następnie, w zależności od grupy wiekowej,
wybierz:

        * „Programowanie w Scratch Junior z Klubem Młodego Programisty”
–> przejdź do kursu [3]
        * „Programowanie w Scratch 3.0 z Klubem Młodego Programisty” –>
przejdź do kursu [4]

Po wybraniu kursu znajdziesz już wszystkie potrzebne informacje –
instrukcję poruszania się po platformie OSE IT Szkoła, która
wyjaśni, jak możesz zarządzać grupami uczniów i monitorować ich
postępy na platformie, a także przewodnik po kursie i słowniczek
niezbędnych pojęć. Możesz przeprowadzić kurs stacjonarnie, w
szkole, lub na platformie OSE IT Szkoła utworzyć konta swoim uczniom i
w panelu nauczyciela sprawdzać postępy uczestników realizujących go
zdalnie.

Jak wygląda kurs?

Każdy z kursów został podzielony na osiem oddzielnych lekcji
stanowiących spójną całość. Ich głównym elementem jest
30-minutowe wideo, w którym trenerzy Klubu Młodego Programisty
przedstawiają, jak przygotować aplikację omawianą w danym module.
Filmy nie są długie, dzięki czemu nauczyciel ma możliwość
wprowadzenia uczniów w tematykę poszczególnych modułów, może
porozmawiać o odczuciach dzieci po zrealizowaniu danego zadania i
zaproponować swoje modyfikacje czy kontynuację zajęć. Założenie
przez nauczyciela kont uczniom zgodnie z instrukcją umożliwi
uczestnikom realizację całości materiału zdalnie, a także powrót
do kursu we własnym zakresie – w dogodnym miejscu i czasie.

Dlaczego warto?

Kursy w ciekawy sposób wprowadzą uczniów w świat programowania, są
też zgodne z podstawą programową. Ich celem jest rozwinięcie u
dzieci zainteresowań programistycznych i umiejętności w tym zakresie
poprzez naukę wizualnego języka programowania Scratch. Dzięki temu,
że kursy dostępne są na bezpłatnej platformie online, wszyscy
uczniowie w równym stopniu mogą wykorzystywać swoje szanse edukacyjne
i kształtować kompetencje kluczowe. Ukończenie kursu uprawnia
również ucznia do pobrania certyfikatu uczestnika.

Więcej informacji na temat kursów znaleźć można w komunikacie KPRM
[5], na stronie gov.pl/koduj [6] oraz na platformie OSE IT Szkoła [7].
Przekonajcie się sami, że programować każdy może!

W razie pytań zachęcamy do kontaktu: programowanie@mc.gov.pl.


Kursy e-learningowe z nauką programowania w języku Scratch zostały
przygotowane w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na
rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystania technologii cyfrowych”
realizowanego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów i Państwowy
Instytut Badawczy NASK. Materiały są kontynuacją dotychczasowych
działań na rzecz upowszechnienia nauki programowania wśród uczniów
szkół podstawowych, ich rodziców i nauczycieli realizowanych w ramach
Klubu Młodego Programisty [6].

Z poważaniem,

Zespół OSE