REGULAMIN FESTYNU RODZINNEGO

REGULAMIN FESTYNU RODZINNEGO 07.06.2025r. 

POSTANOWIENIA OGÓLNE:

1.Regulamin dotyczy wszystkich osób, które w czasie trwania imprezy będą przebywać na terenie, na którym odbywa się festyn.

2. Każdy uczestnik festynu ma obowiązek stosować się do postanowień niniejszego regulaminu.

3. Celem regulaminu jest zapewnienie bezpieczeństwa poprzez określenie zasad zachowania się osób obecnych na festynie i korzystania przez nie z terenu, na którym odbywa się impreza, a także znajdujących się na nim urządzeń.

4. Organizatorami festynu są : Publiczna Szkoła Podstawowa w Okocimiu, Rada Rodziców, Stowarzyszenie Miłośników Ziemi Okocimskiej, Koło Gospodyń Wiejskich, Stowarzyszenie „Okocim Od Serca”

5. Miejscem imprezy są: hala sportowa przy Publicznej Szkole Podstawowej w Okocimiu,  Amfiteatr plenerowy w Okocimiu i boisko szkolne.

6. Festyn odbywa się w dniu 7 czerwca 2025r. (sobota) w godz.14.00 - 18.00.

7. Wszelkie przypadki naruszenia regulaminu będą zgłaszane organizatorom.

8. Przedstawiciele organizatora są uprawnieni do wydawania poleceń porządkowych osobom zakłócającym porządek publiczny oraz zachowującym się niezgodnie z regulaminem,                    a w przypadku niewykonania tych poleceń – wezwania ich do opuszczenia imprezy.

9. Punkt pomocy medycznej na wypadek konieczności udzielenia pierwszej pomocy znajduje się na terenie odbywającego się festynu i jest wyraźnie oznakowany.

ZASADY PORZĄDKOWE OBOWIĄZUJĄCE PODCZAS FESTYNU:

1. Festyn ma charakter otwarty dla rodzin.

2.Wstęp na festyn jest bezpłatny.

3. Osoby małoletnie uczestniczą w festynie pod opieką osób dorosłych (rodziców/opiekunów prawnych) i na wyłączną odpowiedzialność osób, które sprawują nad nimi pieczę. Organizatorzy festynu nie zapewniają dzieciom bezpośredniej opieki w trakcie trwania imprezy.

4. Przypominamy ,że za bezpieczeństwo dzieci na festynie biorą odpowiedzialność rodzice lub opiekunowie.

5. Uczestnicy festynu oraz osoby, które znajdują się na terenie imprezy, obowiązani są zachowywać się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób obecnych na tej imprezie.

6. Uczestnicy festynu oraz wszystkie osoby, które znajdują się na terenie imprezy mają obowiązek stosować się do zaleceń i zarządzeń przedstawicieli organizatora, mających na celu zapewnienie im bezpieczeństwa i porządku.

7. Uczestnicy festynu są zobowiązani do poszanowania sprzętu, wszelkich urządzeń                         i instalacji technicznych oraz mienia stanowiącego własność organizatora i właściciela obiektu.

8. Zakazuje się:

a) niszczenia oznaczeń i tablic informacyjnych, nośników reklamowych, urządzeń i sprzętu znajdującego się na terenie imprezy,

 b) jakiegokolwiek działania mogącego stanowić zagrożenie dla życia, bezpieczeństwa                      i zdrowia osób przebywających na terenie imprezy, a w szczególności rzucania jakichkolwiek przedmiotów,

 c) niszczenia trawników, krzewów, drzew znajdujących się na terenie imprezy,

d)wprowadzania psów na teren imprezy,

e) palenia tytoniu/papierosów na terenie imprezy,

f)picia alkoholu, spożywania narkotyków lub innych używek i substancji odurzających.

9.Uczestnicy festynu mają prawo korzystania z wyznaczonych pomieszczeń sanitarnych i są zobowiązani korzystać z nich wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem. Obowiązuje w nich zakaz palenia.

 10. W przypadku zauważenia pożaru lub innego miejscowego zagrożenia należy powiadomić organizatora oraz osoby bezpośrednio zagrożone i jak najszybciej opuścić miejsce zagrożenia. Organizator festynu zobowiązany jest do bezzwłocznego powiadomienia odpowiednich służb ratowniczych i równoczesnego rozpoczęcia akcji ratowniczo-gaśniczej lub ewakuacji. Do czasu przybycia służb ratowniczych kierownictwo nad akcją obejmuje osoba odpowiedzialna za festyn.

11. Wszelkie problemy i zapytania należy zgłaszać organizatorom.

12.W przypadku zagubienia osób lub mienia należy zgłosić się do organizatora imprezy.

13. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za mienie pozostawione przez Uczestnika festynu na terenie obiektu w trakcie trwania festynu.

14. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania lub przerwania festynu ze względu na załamanie pogody lub innych sytuacji stwarzających niebezpieczeństwo dla Uczestników.

15. Organizator utrwala przebieg festynu dla celów dokumentacji oraz promocji lub reklamy imprezy organizatora w przyszłych latach. Wizerunek osób przebywających na terenie imprezy może zostać utrwalony, a następnie rozpowszechniany dla celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz promocyjnych.

16. Za szkody wyrządzone w trakcie trwania imprezy przez osoby nieletnie/dzieci/osoby trzecie odpowiedzialność prawną ponoszą rodzice/opiekunowie prawni.

17. Wszelkie urządzenia techniczne służące do prawidłowego przebiegu imprezy mogą obsługiwać jedynie osoby upoważnione przez Organizatora imprezy, posiadające odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzania tego rodzaju czynności.

NA TERENIE, NA KTÓRYM ODBYWA SIĘ FESTYN OBOWIĄZUJE BEZWZGLĘDNY ZAKAZ:

 1. Wnoszenia i spożywania napojów alkoholowych, narkotyków i innych środków odurzających.

2. Palenia papierosów.

3. Wnoszenia wszelkiego rodzaju broni, przedmiotów niebezpiecznych, mogących stanowić zagrożenie bezpieczeństwa, w tym opakowań szklanych, noży i innych przedmiotów ostrych.

 4. Wnoszenia materiałów pirotechnicznych, petard, fajerwerków i innych.

5.Wchodzenia na obiekty, które nie są przeznaczone dla uczestników festynu.

6.Przenoszenia urządzeń bądź mienia znajdującego się na terenie obiektu lub jego wynoszenia poza teren szkoły.

 7. Rzucania przedmiotami.

8. Wzniecania i używania ognia.

9. Załatwiania potrzeb fizjologicznych w miejscach innych niż wyznaczone.

10. Wprowadzania na teren obiektu psów lub innych zwierząt.

11. Poruszania się wszelkimi pojazdami mechanicznymi, rowerami z wyjątkiem tych, które biorą udział w konkurencji sportowej itp.

12. Zabrania się okrzyków prowokujących lub nawołujących do zakłócenia porządku                        i bezpieczeństwa, mogących stanowić zarzewie konfliktu, obraźliwych lub poniżających inne osoby.

13. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za skutki działania Siły Wyższej. Za Siłę Wyższą uznaje się zdarzenia będące poza kontrolą Organizatora, które powoduje, ze wykonanie zobowiązań jest niemożliwe lub może być uznane za niemożliwe ze względu na występujące okoliczności. Siłę Wyższą stanowią w szczególności: warunki atmosferyczne, awarie lub zakłócenia pracy urządzeń dostarczających energię elektryczną, ciepło, światło lub działania władz państwowych lub samorządowych w zakresie formułowania polityki, praw                 i przepisów mających wpływ na wykonanie zobowiązań.

 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Niniejszy regulamin jest dostępny w Punkcie Informacyjnym zorganizowanym w trakcie trwania festynu, w sekretariacie szkoły oraz na stronie internetowej szkoły.

 2. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.

3.Wszelkie przypadki naruszenia regulaminu będą zgłaszane służbom porządkowym i/lub Policji.

4. Regulamin obowiązuje w dniu 7 czerwca 2025 r.